FAQ
Vad kostar frakten?
Schenker Standardpaket till avhämtningsplats 99,- Schenker Volympaket (140-220cm) 995,-
Kan jag få tracking på mitt paket?
Ja - Alla paket skickas med tracking. Du får tracking på mail. Om du inte har fått tracking så kan du maila till oss.
Jag har mottagit en skadat vara?
Om du mottar en skadat vara, ska detta anmälas som transportskada till oss. Maila en beskrivning av skadan med bifogade bilder, så gör vi en reklamation hos transportören. Kasta inte emballaget förran reklamationen är avslutat hos transportören, då de kan behöva ytterligare bilddokumentation.
Är mina varor försäkrade under transport?
Ja, alla paket är försäkrade. Om de tappas bort av transportören eller skadas, hålls du som kund skadeslös.
Kan jag betala med kort?
Ja, du kan betala med VISA, VISA Electron och MasterCard. Eventuella gebyrer anges vid betalning.
Kan jag få faktura?
Nej, vi skickar inte varor med faktura. Man kan betala med kort, eller förskottsinbetalning till konto.
Beloppet är reserverat på mitt kort efter att ordern är annullerat?
Viktig information om order som betalas med MasterCard, Diners eller VISA Electron som INTE blir expedierat.
Det internationala system kring MasterCard og VISA Electron fungerar så att pengarna reserveras på kundens konto redan när du genomför beställnigen. Beloppet är reserverat i 3-5 vardagar, så vänta gärna med att kontakta oss om en aktuell reservationn tills efter de 5 vardagar har gått.
Pengarna reserveras uteslutande i bankens förvaring och CarLab/BoatLab har INGEN förfoganderätt eller tillgång till dem.
Kan jag betala via nätbank?
Ja, du kan betala via din nätbank till vårt konto i Danske Bank Sverige: Clearing / Konto: 1369 / 01 243 28 IBAN: SE2312000000013690124328 BIC/SWIFT: DABAESX
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiderna på varje artikel är estimerade och uppdateras efter bästa förmåga. Längre leveranstider än det som uppges på hemsidan kan förekomma.
Hur lång är produktionstiden på klistermärken/streamers?
Normalt produceras klistermärken från dag till dag.
Finns alla produkter i lager?
Nej, tyvärr ville det vara omögligt, då vi har över 250.000 olika varor på våra hemsidor. Du kan se lagerstatus på alla produkter på hemsidan. Lagerstatus/leveranstider uppdateras var 15:e minut dygnet rundt. Var uppmärksam på att lagerstatus/leveranstider är estimerade, och att fel tyvärr kan förekomma.
Hur snabbt besvaras e-mail?
Normalt besvaras alla e-mails under dagen. Om din förfrågan kräver att vi t.ex. kontaktar leverantör eller producent kan svartiden vara längre. Om du tycker det har gått för lång tid kan du skicka en påminnelse eller ringa till oss, så vi kan försöka att få svar lite snabbare.
Om jag vill ha en mer exakt leveranstid, kan jag ringa och fråga?
Ja, naturligtvis. Du är alltid välkommen att kontakta oss.
Min beställning har inte kommit än?
Om du tycker din order borde vara levererat, och det har gått över 10 arbetsdagar, så kontakta oss gärna och fråga om din leverans.
Öppettider för telefon- och mail-support?
Våra öppettider på telefon och mail-support är vardagar 0800-1600. Lagret packar också utanför kontorets öppettider. Var därför uppmärksam på att din order kan packas och skickas om kvällen eller i helgen.
Hur länge har jag rätt att reklamera?
Du har 2 års rätt till reklamation på en vara. Du kan reklamera produktionsfel. Om en reklamation inte godkänns kan varan skickas ut igen på egen bekostnad. Vi uppbevarar varan/varorna i 14 dagar efter ett avslag, varefter vi kastar varan/varorna.
Vad är en förbrukningsvara?
En förbrukningsvara är en vara med begränsat livslängd, så som glödlampor, vätskor, däck.
Avvist reklamation?
En reklamation kan avvisas om felet inte är ett produktionsfel. Vid avvist reklamation kan varan skickas ut igen på egen bekostnad. Vi uppbevarar varan/varorna i 14 dagar efter ett avslag, varefter vi kastar varan/varorna.
Tilpassede varer og åbnede væsker/plejeprodukter værdiansættes til 0kr ved en evt. retur.
Varer som tilpasses efter kundens ønske i størrelse eller længde så som feks. tovværk, slanger, kabler, lister, fenderlister og andet, værdiansættes til 0kr. ved en evt. retur (betragtes som værdiløst). Væsker og plejeprodukter der har været åbnet værdiansættes til 0kr. ved en evt. retur (betragtes som værdiløst).
Har jag ångerrätt på mitt köp?
Som utgångspunkt har man alltid ångerrätt/returrätt på varor köpt online. Vi gör uppmärksam på att specialproducerade varor, dvs. artiklar som producerats på beställning åt dig eller är anpassade för dig inte kan returneras. Ring eller mejla om du är osäker. Det är inte returrätt vid B2B / om man handlar som företag.
Vad ska jag vara uppmärksam på vid retur av varor?
Du måste alltid fylla i vårt returformulär och bifoga en kopia av din faktura. Varan måste skickas tillbaka i säljbart skick (dvs vi måste kunna sälja den som ny igen) och du måste packa varan säkert.
Ångrat köp - kan man få retursedel?
Vid ångrat köp ska man själv betala returkostnader. Du väljer själv vilken transportör du använder, men det är viktigt att du skickar paketet direkt till vår address och inte till avhämtningsplats. Vi kan tyvärr inte hämta paket som skickas till en avhämtningsplats.
Specialanpassade varor och öppnade vätskor/vårdprodukter blir värderat till 0,- kronor vid en eventuell retur
Varor som anpassas i storlek eller längd, så som rep, kablar, slang, fenderlister och annat, värderas till 0,- kronor vid retur (anses värdelöst). Vätskor och vårdprodukter som har varit öppnade värderas till 0,- kronor vid retur (anses värdelöst).